roosinparijs.reismee.nl

Teen gebroken!!!

Bonjouuuur,

Yes, daar ben ik weer en ik leef nog steeds! Ik heb weer ontzettend veel wilde avonturen meegemaakt! Teen gebroken, Spaans brabbelende Arabieren, eerste keer naar de kapper en ga zo maar door.

Oké dus voor degene die mij niet volgen op Facebook.com, ik heb dus mijn teen gebroken.. Paar weken terug bij een wilde MMA training ging het even mis bij mij! Ik had me verstapt en toen deed mijn teen dus pijn. Oké eerlijk? Het was gewoon bij de warming up.. iets minder spannend dan in een wild gevecht mijn teen te breken. Optimistisch dat ik was dacht ik dat het wel over zou gaan en dat het gewoon een kneuzing was, ondanks vele strenge woorden van mijn medestudenten dat ik nu toch wel echt naar de dokter toe moest. Wat blijkt nou? Ze hadden dus zo'n beetje een goed punt kwam ik 10 dagen later achter... Ook omdat Daan langs kwam en me praktisch dwong om nu eindelijk naar de dokter te gaan. Aangezien ik (zijn woorden): ‘elk half uur me teen stootte' (Helemaaaal niet elk half uur!) en ik dan kapot ging.

Trouwens, het hele ‘ga naar de dokter' gebeuren hier is echt een RAMP. Als eerst moest ik dan naar de dokter bij mij om de hoek bij school, volgens was ik 2 sec binnen en hij concludeerde dat het misschien gebroken kon zijn (joh..) en dat ik een foto moest laten maken. Dus ik zat daar heel leuk: oké let's take a pictureeee... tot hij me vertelde dat ik naar de andere kant van La Défense moest lopen om bij een radioloog een foto moest laten maken. Dus ik stond al weer op om naar buiten te gaan, maar voordat ik ging wilde hij me voet nog even intapen zodat het HEUS NIET veel pijn deed. Oh en of ik ook nog even 23 euro wilde betalen? Vervolgens naar radioloog waar het ook weer 60 euro kostte om een foto te laten maken. Positieve kant: Ik heb nu wel röntgenfoto's van mijn voet!! Yay!! Gelukkig kon Karien mij uit de brand helpen aangezien ik niet zeker was of ik dat geld wel van mij bankrekening kon afschrijven! Jajajaja voorzichtig omgaan met geld enzo blablabla het is hier gewoon duur!! Daarna weer terug lopen naar de dokter, daar HEEL LANG GEWACHT!!! Ik heb een ontzettende hekel aan wachten.. Daarom kom ik altijd te laat! Nou daar ook weer 23 euro betaald voor het advies dat ik het moest intapen en paracetamol's moest slikken.. Top. Nou de volgende keer, want natuurlijk gaat er nog iets gebeuren, ga ik een andere dokter uitproberen.. Deze was niet aardig.

Wie wel aardig was, was mijn kapster! Jaaaa ik heb een kapster hier!! Oke ik liep eigenlijk spontaan een random kapsalon binnen samen met Karien. Het was voor mij €42 euro omdat ik lange haren had, maar dan werd het wel gewassen enzovoorts. Karien liet ook haar haren knippen dus we konden samen in spanning zitten of ze begrepen wat we wilden en niet onze hoofden kaal schoren. Allereerst werden onze haren gewassen in een beetje vieze bak!! Nou misschien zijn wij gewoon beter gewend, maar volgende keer was ik liever me haren zelf... Alhoewel die hoofdmassage heeeerlijk was!! De manager van de zaak ging mijn haren knippen en al met al kwamen we eruit en snapte ze wat ik bedoelde. Tijdens het knippen zat ik haar wel nauwlettend in de gaten te houden of ze er niet te veel vanaf haalde!! Echt waar.. dat is zo eng... een vrouw met een schaar die telkens bleef knippen en roepen: AAH OUI JE COMPRENDS!!! Terwijl ik mezelf amper snapte.. Maar het ging goed dus nu weet ik wel waar ik heen kan volgende keer! Hele lieve vrouw overigens, hoefde maar € 35 euro te betalen.

Na al twee maanden hier te zitten, had ik toch maar besloten om een weekendje naar huis toe te gaan! Och jongens.. brood was nooit zo'n fantastische vriend in Nederland, maar HIER?? Ik mis het zo erg.... Ik heb zo lekker gegeten thuis! En veel fruit!! (Dat is hier veel minder lekker en duurder! Ik ben beetje kieskeurig) Meteen even aangegeven aan mam dat ze dat volgende week, als ze met pap en sjoerd langskomt, moet meenemen! Lekkerrrr!! Overigens het reizen naar en van Nederland viel reuze mee!! Ik ben totaaaal geen bus of auto persoon, maar het viel me mee. Ik ben wel een ontzettend plaskind dus ik had express 3 uur van te voren amper gedronken (serieus ik dacht echt dat ik ging uitdrogen) omdat ik zooo bang was dat ik naar de WC moest in de bus. Toen ik in Nederland was wees Daan me erop dat er gewoon een WC inzat.. Wist ik veel? In de bus zelf werden Rob en ik op de heenweg ge-... ja ik wil het niet irriteren noemen? Maar daar leek het wel een beetje op. Arabische mannen waarvan het leek dat ze gewoon Spaans probeerden te spreken, maar het niet echt lukte en ze dus maar wat brabbelde bleeeven maar praten in de bus. Ondanks al die talen die ik leer, kon ik er echt geen logica uit opmaken.

Terug in Parijs heb ik twee volle dagen doorgebracht in de bibliotheek met Maarten! Lekker bezig voor het verslag van French Cultural Influence en mijn Avans huiswerk een beetje bijhouden. Ooooh dat is zo chill in die Bibliotheek!!! Echt een aanrader!! Die bibliotheek heet: Bibliothèque Francois Mitterrand (dacht ik, schrijfwijze niet gegarandeerd) en ligt vlak bij een halte op mijn lijn. ( Jaaa MIJN lijn hahahaha, lijn 6..) Dus daar ben ik van plan vaker heen te gaan aangezien ik een ramp ben in thuis leren/werken! Ook al zijn onze koffiepauzes iets langer dan een normaal kwartiertje/halfuurtje...

Nou nu zijn jullie weer allemaal lekker op de hoogte!! Als ik weer wat leuks te vertellen heb dan zal ik het erop zettennnnn (of jullie lezen het op facebook.com voor wie facebook heeft)

Liefs kusjes lebbers enzovoooorts

Xxxx Rozemarijn

Reacties

Reacties

Maarten

Je moet ook niet zoveel lullen tijdens die pauzes.....raus.

Mamsie

Hoi Roos,

Wat een prachtig verhaal heb je geschreven! Leuk dat we het metrostation Glaciere gezien hebben!
Je gaat nu toch wel voorzichtig doen?

Dikke kus Mams

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!