roosinparijs.reismee.nl

Let get it starteeed

Bonjouuur,

Er zijn nu al 4 Parijze dagen voorbij dus ik zal even vertellen wat er allemaal is gebeurd. Donderdagmiddag kwam ik aan, ontzettend gedoe met mijn veeel te zware koffer. Ik kwam aan op Gare du nord en moest daar met de metro naar Cité Universitaire om mijn spullen neer te leggen bij Sina (waar ik de eerste 2 nachten bij zou gaan slapen). Nou het was ZOO druk!! Mensen zijn zo asociaal bij de metro! Hier wachten ze niet tot iedereen is uitgestapt, maar proppen ze zichzelf er gewoon in. Toen het moment erop aan kwam dat de deuren bijna dicht gingen en ik nog steeds buiten stond, moest ik even de held uithangen voor mezelf dus gooide ik mijn koffer naar binnen (lees: struikelend en duwend en met moeite dat ding naar binnen). Ik heb denk ik wel 300x geroepen: Excuses moi!! Maar mensen keken me nog steeds ontzettend boos aan... Maar ik was binnennnnn en ontzettend trots dat ik die koffer in had gekregen dus ik keek ook nog eens erg triomfantelijk. Dat hielp nou niet echt om die boze blikken weg te krijgen.

Uiteindelijk na een 3 uur durende rit, oke het waren 20 minuten maar het voelde als 3 uur in die drukte, kwam ik aan bij Cité Universitaire. In één woord: WAUW. Het had een beetje weg van King College in Cambridge, dus ik zag mezelf daar al helemaal lopen als een echte studente in Parijs. Het was dan wel maar voor 2 dagen, maar daar gaat het niet om. Daar heb ik dus mijn spullen neergelegd en even uitgerust tot ik weer verder moest om de sleutel op te halen van het appartement.

Heeeerlijk ik kan zeggen: Ja ik ga naar mijn appartement in Parijs. Woeeeeehoeeee ik geniet er nog steeds van. Het is dan wel geen super de luxe appartement, maar boeiend? Dat weet dan toch niemand! (Behalve jullie) De sleutel moest ik ophalen bij Julie, een hele aardige meid die Rob (mijn toekomstige huisgenootje) had geholpen met het vinden van de kamer. Daar heb ik later ook nog wat mee gedronken! Heel gezellig! Rob had me dus verteld waar ze werkte en hoe ik daar zou moeten komen, natuurlijk verdwaal ik eerst 4x en besefte ik dat het misschien slim was geweest om een kaart van Parijs mee te nemen. Voorbereiden is niet mijn ding. Uiteindelijk had ik de sleutel en kon ik naar het appartement.

Het appartement is 5 hoog en zonder lift... Oh mijn god... ik kwam helemaal hijgend boven aan. (Ik ga hier meer sporten, echt waar!) Het appartementje is erg leuk! Veel ramen dus veel licht en erg ruim. Ik maak wel foto's en zo.

De eerste avond was geniaaaal!! Ik ging samen met Sina en haar vriendin naar Bonheur des Dames (of zo iets..) want daar was een feest waar 200 vrouwen gratis naar binnen mochten en die zouden dan gratis cocktails en eten krijgen. Prima, ik als echte Hollander houd ontzettend van gratis! Dus ik was al enthousiast. Enige puntje was dat je daar dus ‘sexy' gekleed moest gaan anders kwam je er niet in. Oeiii, hier is sexy: hoge hakken (maar dan ook HOGE HOOOOGE hakken) en dure kleding. Uhm ja dat werd nog moeilijk met mijn H&M kleding en hakloze schoenen. Nou na wat omkleden gingen we op stap daarheen, eerst verdwaalt (kwam er later achter dat, dat bij mij altijd als eerst gebeurd voordat ik ergens kom hier) en toen waren we er. Voor onze neus werden een heel stel meisjes weggestuurd omdat ze er niet ‘sexy' uitzagen en de bewaker zei dat hij ze niet kende. Dat verstond ik natuurlijk niet, maar Sina en haar vriendin wel. Dus mijn vertrouwen dat we binnen kwamen zakte nog lager. Maar na wat Frans praten van Sina en haar vriendin en een echte Hollandse bonjourrr van mij, mochten we naar binnen! Lekkere cocktails en ontzettend veel eten (best gezond ook nog! Kip met aardappeltjes, sla en sperziebonen) en 3 mannelijke stripteases! Spannend heur, was ik niet gewend!! Ze gingen all the way, dat zag ik niet aankomen.. Nou na dat ook weer allemaal meegemaakt te hebben gingen we naar huis toen we de drank weer moesten betalen en meer mensen binnenkwamen. Ja gierig, maar het is verdorie duur hier! Stond er ook nog zo'n tuthola op mijn voet die nu dus helemaal blauw is. Au. Bedankt Parijze dronken tut.

Sina moest donderdag en vrijdag overdag dus nog werken en zaterdagochtend ging ze weg. Ik heb de afgelopen dagen 's middags als een einzelgänger rond gelopen en het verrassende is: ik heb me ZO vermaakt in me eentje! Beetje relaxen bij het Louvre of de Eiffeltoren, ergens wat drinken, ergens wat eten. Hier word je er niet raar op aangekeken! Vrijdagavond heb ik met Sina en een vriend van haar wat gedronken ergens en zaterdagavond wat gedronken met Julie. Vanavond ga ik wat drinken met mensen die ik spontaan in de metro heb ontmoet, zijn ook Erasmus studenten. En zojuist ben ik terug van een 2 uur durend gesprek op het terras ( waar ik in me eentje heen ging) met een 70 jarige vrouw die geen engels sprak. Vermaak me prima.

Laughing

Oh, vannacht trouwens de eerste nacht in het appartement gehad! Om hier binnen te komen moet ik eerst 2 codes invoeren bij deuren en overal het licht aan doen.. Wist ik veel waar die lichtknopjes zaten?! Pff heel gedoe, maar wel lekker geslapen!!

Nou nu ga ik weer, na een heel verhaal... Zo wordt het niet elke keer hoor! Zal alleen de hoogtepunten vertellen in het vervolg. Ik mis de mensen thuis wel een beetje, sommige in het speciaal heel erg! Maar over 8 dagen begint mijn school, dus dan zal het ook allemaal weer anders zijn. Ik ben benieuwd!

Liefs, bisous, kusjes blablabla

Roos

Wink

Reacties

Reacties

annepanne

Hee Roosje, wat een goed idee om een blog bij te houden! Zo te lezen vermaak jij je al prima daar :D. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht ;). Heel veel plezier en geniet nog maar even van je laatste dagen vakantie! Kusjes

joost hoefs

schitterend roos! lekker genieten xx

annefleur

geniet ervan een heel veel succes & plezier!!

Lidi

Hee Roosje!
Echt een typisch Roos verhaal! Ik zie je al ronddwalen door Parijs en koffie drinken met vreemden haha..
Geniet ervan! Skype is on the way en dan buurten we bij! Ben benieuwd naar de foto's!
Dikke kus x Liet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!