roosinparijs.reismee.nl

It starteeed

Bonjourrrrr,

Er zijn weer wat dagen voorbij dus ik dacht ik houd jullie op de hoogte. Eeens kijken wat er allemaal is gebeurd. Afgelopen donderdag is Rob aangekomen. Had ik al verteld dat wij elkaar eigenlijk helemaal niet kenden? Ik had hem nog nooit gezien en we hadden via facebook besloten om samen te gaan wonen. Laten we zeggen dat we allebei positief zijn en hoopten dat de ander aardig zou zijn. J Gelukt! Rob is heel erg aardig (het is niet dat hij nu tegen mij zegt dat ik dit moet schrijven) en tot nu toe gaat het prima zo. Alleen moet ik mijn rotzooi af en toe in bedwang houden... Is weer anders dan toen Steven en ik 3 weken alleen in Eindhoven waren... hehehehe

Het beste, meest parijsachtige ding dat ik heb gedaan hier (ALS INWONER) is een flesje wijn optrekken onder de Eiffeltoren. Geeeeweeeeldig!! Wijn was ontzettend goedkoop van een of ander raar tentje die open was op een zondag, maar boeiend?! We zaten onder de EIFFELTOREN een WIJNTJE te drinken. :D We zaten daar met 2 Duitse meisjes, 2 Belgisch fransen, 1 Nederlander en Rob en ik dan. We hadden de Nederlander, Maarten, leren kennen in de Hema (kom ik zo op terug, HEMEL). En die had ons uitgenodigd om met de anderen een flesje wijn open te trekken bij de Eiffeltoren. We kenden allebei die anderen meisjes niet, maar ze waren heel aardig. Jammer dat van 1 van de meisjes op het einde een portemonnee was gestolen met 500 euries erin en haar paspoort... oei...

Nou afgelopen maandag is onze introductie op school begonnen! We kwamen op tijd aan (5 min van te voren, dus voor mijn maatstaven was dat ruuuuim op tijd) en toen vertelde een mevrouw hier ons alle standaard dingen die te verwachten vielen op een introductie. Oninteressant om te vertellen dus. Wat wel interessant is om te vertellen, is dat we meteen die avond met een stel mensen uit de klas wat zijn gaan drinken! Allemaal Nederlanders of Belgen... suuuuper goed voor mijn Frans. Ahum. Was heel gezellig J Mojito gedronken en rode wijn. (Ik leer het hier wel!! ) Rob en ik waren nog verdwaald geraakt in Chatelet(oke al de tweede keer dat dit gebeurde) waarna we de weg vroegen aan militairen die ons de weg volgde naar Pompidou waar we hadden afgesproken. Klein detail: militairen liepen daar met een geweer in de ene hand en KFC in de andere... In onze klas zitten trouwens Canadezen, Koreanen (zuid welteverstaan, werd even goed benadrukt), Spanjaarden, Russen en nog meer nationaliteiten. Echt leuk!!

De dag daarna hadden we een franse niveau test. Natuurlijk ging ik daar met vol goede moed in en hooooge verwachtingen met mijn super goede franse skills. Hard gefaald dus, maar werd toch niet mee geteld. Rob en ik kwamen trouwens een dik half uur te laat door het fantastische metrosysteem hier. Niet mijn schuld dat we te laat waren!! Dit keer niet!! Die avond gingen we Stella Artois drinken bij ons in het appartement (ik herhaal: ons appartement in PARIJS) en de Belgen kennis laten maken met Malibu Cola. (Zo zielig voor ze dat ze dat daar niet kennen :( )

Nu vandaag hadden we de eerste les Frans op school, was nog best te volgen(verrassend eigenlijk) ook door de leuke leraar. Vanavond is het plan dat we het rustig houden omdat we morgen opstap gaan in een club hier. (Erasmus mensen vertelden ons hier: ja bier is daar maar 4 euro!!! ...alsof we enthousiast zouden opspringen met: OH WAUW wat goedkoooop!!...)

Nou dat was het dan wel weeer!! Het is hier nog steeds heel leuk! Boodschappen doen valt allemaal wel mee (ondertussen zijn Rob en ik pro's in Carrefour Discount shoppen) en mijn Frans verbeterd beeeetje bij beetje. Thankgod dat op school het toetsenbord kan worden opgezet in een Nederlandse... Verschrikkelijk irritant anders!

Lieeeefs, bisous, kusjes enzoooo xxxxxxxxxxxx

Roos

P.S. Ik moet hier overal Rozemarijn invullen, veeel te lange naam!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!