roosinparijs.reismee.nl

Drukte, veel eten en een sushi verslaving!

Bonjooooourr

Ja het heeft even geduurd maar ik dacht misschien willen jullie wel weer weten wat voor n avonturen ik hier meemaak! Om heel eerlijk te zijn? Ik zit nu in de les met een leraar die frenglish spreekt (Frans/engels, erg irritant accent haha) en ook nog eens van ons verwacht dat we actieve discussies gaan voeren om half 9 \'s ochtends... ik dacht, dan maak ik maar weer een verhaaltje.

De afgelopen tijd hebben we veel deadlines gehad met projecten en hadden we een aantal mid-terms. Ben nog steeds van mening dat het woord: Míd-term ontzettend cool klinkt, alleen ben ik daarvan een van de weinige haha. Kortom ik heb het redelijk druk gehad. Daarnaast zijn er de afgelopen 4 weken elk weekend mensen gekomen! Dus heel goed mijn schoolwerk bijhouden was redelijk onmogelijk.

Nou de het eerste weekend kwam Rikus met zijn vriendinnetje. Had ik al verteld dat ik haar niet kende? Maar het was heel leuk en ze was hartstikke lief (ik heb haar goedgekeurd dus Rikus mag haar houden hahaha) We zijn toen lekker uiteten geweest en wat leuke dingetjes gedaan. Die week daarvoor hadden we van onze French Cultural Influence leraar kaartjes gekregen voor een Wijnbeurs. Echt de dag van te voren hadden we besloten daar heen te gaan want we hadden ook nog kaartjes over! Natuurlijk was Rikus ook enthousiast en aangezien Susan ook wel van een wijntje kon genieten gingen we daar heen met Rob en Eveline. Nou ik heb nog NOOOOIT zo veel wijn bij elkaar gezien :o menig alcoholist zou daar flauwvallen van blijdschap... (daar bedoel ik nu niet mee dat ik daar ben flauwgevallen! Even voor de duidelijkheid.. haha) Maar echt er waren denk ik wel 1000 stands waar je wijn/champagne/cognac/weetikveelwat kon proeven! Blijkt nou dat het niet de bedoeling was dat mensen de wijn telkens doorslikten... Nouja weer wat geleerd toch? Ik kan nu in ieder geval wel het verschil proeven tussen verschillende soorten wijnen en ben ik een fan van rode wijn. Dat weekend zijn we natuurlijk ook naar de kerstmarkt geweest om daar een ‘lekker(=ranzig)\' glühweintje te drinken.

Doordeweeks lekker weer bijkomen en die donderdagavond kwam mijn zusje langs! Ontzettend leuk begin aangezien we wat zouden gaan eten met een travelgenoot van haar en we eindigden bij Bastille waar het vol lag met zwervers... Bleh bleh bleh Anne was in shock hahahah (eerlijk gezegd ik ook..) Nou de dag daarna zijn we lekker door Parijs gaan lopen en hebben we Lafayette bezocht! Dit was op een vrijdag dus het was heerlijk rustig op de kerstmarkt! Echt een tip als iemand nog hier heen wilt komen, de vrijdag is heerlijk overal aangezien het super rustig is dan nog. We zijn toen ook op stap geweest met Candice, Eveline, Karien, Rob en vriendinnetje van Karien. Ondanks dat een tuthola achter de bar geen water wilde geven (als blikken konden doden...) was het een leuk avondje! Op zaterdag ging ze al weer weg, maar dat kon natuurlijk niet voordat wij bijna te laat waren voor de bus en het echt op 5 minuten tijd hebben gered. We wilden namelijk van te voren nog ‘even\' naar de gouden koepel van Napoleon... Rennend naar de bus toe was wel een typische afsluiting van ons weekendje!

Die avond ben ik ook voor het eerst naar een echt Frans huisfeest geweest! Ik ging samen met Eveline en Johanna daar heen en er waren alleen maar fransen.. Ideaaaal natuurlijk om ons Frans te leren!! Maar na een aantal drankjes switchten we toch over naar het Engels! Apart hoe die Fransen feesten.. om half 4 \'s nachts ging nog even de volume knop vol open! Rare Fransen.. Eigenlijk wilde ik om 2 uur met de laatste trein terug, maar het was erg leuk :D dus om 6 uur de trein was een vermoeiende reis...

Op donderdag gingen we op stap naar Madam (club vlak bij Champs elysees) en dat was een hele leuk avond! Alleen halverwege werd Candice haar telefoon gestolen!! Er was op dat moment maar 1 persoon die het had kunnen stelen dus Candice was er heilig van overtuigd dat hij haar mobiel had gestolen. Nou ik zou zoiets nooit durven zeggen hahaha!!! Maar uiteindelijk had ze wel gelijk! Na een half uur hem zitten ondervragen, security erbij en ik op zelfs op een moment gewoon mijn hand in zijn achter zak gestoken om te kijken of de mobiel daar zat. Ik geloofde Candice gewoon. En uiteindelijk bleek hij het ook te hebben!! (Ontzettend awkward zou dat zijn geweest als hij hem niet had en ik gewoon mijn hand in zijn achterzak had gestoken.... Daaaar gaan we maar niet over nadenken!!) Die 5 december hebben we ook een Sinterklaasavondje gehouden met een stel Nederlanders en Belgen. We hadden ZOVEEL ETEN. Mijn paradijs!!! Lekker veel chocolade, maar ook echte franse worst om van te snoepen. Toch nog een beetje sinterklaas!

Dat weekend daarop is Daan langs gekomen!! We hebben lekker overal gegeten en gedronken en ik heb hem ook Lafayette laten zien! Natuurlijk was die helemaal niet onder de indruk.. Hahaha alleen ik vond het heel erg leuk! We gingen op zaterdag middag ook ergens wat drinken en uiteindelijk hebben we bier en cocktails gedronken en uitgebreid gegeten.. terwijl we eigenlijk gewoon een drankje wilden pakken... Ook zijn we nog even bij Candice op bezoek geweest, maar vooral veel gechilld!!

Doordeweeks hebben we nog een avondje ‘pre-kerst\' gevierd met een stel mensen waar natuurlijk ook weer veel eten aanwezig was. Had ik verteld dat Karien en ik een tijdje geleden op een spontaan moment hadden besloten om geen suiker meer te eten? Het is NIET mogelijk om geen suiker te eten als er dit soort dingen worden georganiseerd! Kortom niet mijn schuld... het is overmacht?

Afgelopen weekend zijn Alicia, Gabriela, Jesse en Indy (= Ali/Aal, Gab, Jes, en In = a.k.a. Communicatie chicks) langsgekomen en hebben we echt een SUPER weekend gehad! We zijn op stap geweest 2x en hebben lekker door parijs gelopen. Serieus ik zit hier al bijna 4 maanden en ik ben nog nooit bij de Sacre Coeur geweest hahaha. Nou dat heb ik dit weekend wel eindelijk gedaan!! Onze fotograaf, Alicia, heeft het hele reisje vast gelegd en de meest charmante foto\'s staan op facebook. Zal er hier ook wel een stel uploaden.

Nog wat kleine dingetjes. 2 weken geleden heb ik een week lang elke dag minstens 1 stukje sushi op. (Ja ik ben verslaafd en nee ik ga echt niet afkicken :D delicious!!!) Avocado is heeeerlijk!! Ik eet dit gewoon met een lepel uit de hand. We zijn gister naar een Grey Goose bar geweest. Grey Goose is wodka en ze hadden speciaal voor kerst boven bij een groot warenhuis een klein plekje op het dak vrij gemaakt voor mensen die daar wel een cocktail willen nuttigen. Duuuuuure cocktail maar wel heel lekker en een superview over Parijs heen!! Tip als iemand hier heen gaat: Ga alsjeblieft naar het dak van Lafayette!!! = naar mijn mening het mooiste uitzicht over Parijs.

Nou dat waren de hoogtepunten wel weer van de afgelopen tijd!! Ik zal binnenkort ook wat foto\'s uploaden voor wie daar geïnteresseerd in is! Dit weekend ga ik eindelijk weer een weekje naar huis! Veel zin in!!!!

Liefs, kusjes, bisous en groetjes Roooos

Au revoirrrrrrrrrrr


Ps. Ik doe ook nog steeds MMA! Mijn hele handen zijn er wel kapot door.. Maar ik blijf het volhouden!! :D Echt leuk!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!