roosinparijs.reismee.nl

IIIIII\'ve haaaad the time of my liiiihiiiiifeeeeee!!!

Bonjouuuuur


Ik schrijf dit nu alweer THUIS in Wijchen... Raar hoor!! Ik heb geen update meer gegeven sinds eind december, maar ik heb het werkelijk waar zo druk gehad dat ik er geen tijd voor had! Zal even vertellen wat er allemaal is gebeurd.

Nu zoals jullie waarschijnlijk weten was ik eind december lekker een weekje naar huis gekomen i.v.m. kerst en familiebezigheden. Was heel gezellig!! Ik heb Daan lekker vaak gezien en ook met Myrna nog afgesproken. Natuurlijk ook de standaard Eerste kerstdag bij Els thuis! Van te voren bedacht ik me dat ik vast nog wel tijd in Nederland zou hebben om te kunnen leren voor mijn tentamens. Nou ik kon niet fouter zijn... Mijn god! Ik had constant wat te doen!! Ontzettend leuk natuurlijk, ik hou wel van drukte, maar wel zonde voor het leren van mijn tentamens...

Dit jaar vierde ik Oud en Nieuw in Parijs! Samen met Laura, Rens, Lidi, Daphne, Milan en Daan gingen we \'s avonds op pad. Allereerst wilden we eigenlijk naar de Eiffeltoren toe gaan om 12 uur \'s nachts, maar toen we de metro in wilden stappen, stond het HELE PERRON VOL. En mensen in de metro waren allemaal aan het slaan op de ramen enzovoorts... Dat was nou niet echt aantrekkelijk. We zijn toen maar naar de Grands Boulevards gegaan. (Daar zijn een hele boel kroegjes! Erg gezellig.) Nou toen hebben we het nieuwe jaar gevierd op de straten van Parijs met flessen goedkope champagne!! Eigenlijk vond ik dat wel leuker dan ergens binnen zitten of zoiets. Einde van de avond was alleen een beetje jammer/shockerend. Er waren wat mensen op straat en opeens uit het niets, werd er een dondergetinte man voor onze neus in elkaar getimmerd door twee jongens. Dat was best heftig aangezien er vlak voordat dat gebeurde er ook al mensen in elkaar werden geslagen in de kroeg waar we waren... De Franse mensen hadden me wel al gewaarschuwd dat het mogelijk is dat ik dat zou zien, maar ik had niet verwacht dat het zo erg was. Maaaar natuurlijk liet ik mijn pret niet bederven en heb ik alsnog een hele leuke avond gehad!!

Nou toen daarna de mensen allemaal weg waren, heb ik eindelijk een relaxed weekendje niks doen gehad. Ook al wist ik dat ik best wel heel erg bezig zou moeten zijn voor school was het echt heeeeeeeeeeeeeeeeel fijn om een weekendje niks te hebben! Ik had daarvoor echt 1,5 maand CONSTANT mensen over de vloer of veel te doen!!! Dus even een weekendje chillen en vooral niet stressen voor de tentamens (wat ik eigenlijk wel had moeten doen op dat moment)...

EN TOEN... kwamen de tentamens eraan... Nou de laatste week op school verliep ook nog wel rustig. In die week hadden we tentamens voor Engels en Frans, tevens moesten we ook ons International Marketing Perspectives project presenteren. Echt ik sta er elke keer weer van versteld hoe het kan dat sommige franse mensen gewoon geen reet uitvoeren. Op de dag voor het presenteren van het project, zag ik dat 4 franse jongens nog bij elkaar kwamen om het project nog even te maken... YOU\'VE GOT TO BE KIDDING ME!!! Dat kan toch niet?! Ik was er al een hele tijd mee bezig!!!! Zij gingen uiteindelijk toch maar voor de herkansing... (wie had dat nou gedacht..) en waren ze de helft van de tijd die ze over hadden aan het bedenken welke smoes ze zouden gebruiken. Rare jongens die Fransen.

Het laatste weekend voor de tentamens heb ik wel serieus veel moeten studeren!! Ik ben al niet zo\'n studerend wonder met mijn concentratie van een vis, maar nu moest ik toch wel een beetje alles op alles zetten om alles überhaupt door te lezen. In Nederland heb ik wel een redelijk idee van wat ze gaan vragen, maar het lastig in Frankrijk omdat ik gewoon niet goed weet wat ze zullen vragen en op welke manier. Nou dat werd dus gokken.

Na mijn tentamens zijn we heel goed op stap gegaan met de hele klas naar ‘Madam\', een club bij de Champs Elysees. Erg goed feestje en het werd maar leuker en leuker daarna aangezien toen EEV EN MYRN langskwamen!! Dit stond al heel lang in de planning en na al die tentamenstress was het fijn om even een relax tijd te hebben!! Het plan was dat we dit weekend heel veel zouden gaan zien.. maar het had gesneeuwd en het lopen was al een hele opgaven... Dus we hebben voornamelijk wijn gedronken en lekker gegeten!! Oh we waren trouwens ook naar zo\'n restaurantje geweest waar ik ook met Maarten, Milan en Daan was geweest.. TOEN was het heel goed allemaal.. Maar dit keer niet! Myrn had het niet zo getroffen aangezien ze een verkeerd gerecht kreeg en daarna nog eens een koude crème brûlee... HET ZAT NIET MEE... Eveline had stukjes touw en ijzer in haar biefstuk .. ook nog eens.. hahaha we hebben er wel om kunnen lachen, gelukkig! We hadden een erg gezellig weekend gehad en ik besefte wel even dat ze erg had gemist! Gelukkig konden zij een koffer van mij mee naar huis nemen aangezien ik het gevoel had dat ik het allemaal niet ging redden.

De week daarna was ik helemaal alleen thuis omdat Rob die zondag al weg was gegaan (tevens met een grote tas boeken van mij... ik redde het echt niet!!) !! Super raar om helemaal alleen te zijn... Ik moest gaan beginnen met inpakken etc., maar het ging allemaal niet zo super. Maarten was langs gekomen en die kwam binnen in een kamer die leek alsof er net een bom was ontploft. Mijn koffer was VEEL TE KLEIN!! Gelukkig bood hij aan om mij te helpen de zaterdag erop om mijn koffer en spullen etc. naar de bus te krijgen.

Deze week wilde ik eigenlijk HEEEEEL veel dingen doen!! Maar uiteindelijk heb ik ontzettend weinig gedaan hahahaha... echt heel erg! Ik had helemaal uitgewerkt wat ik wilde gaan doen en hoe ik bij die plekken zou kunnen komen, maar ik heb uiteindelijk niks gedaan. Beetje beschamend om te zeggen dat ik nog steeds niet naar de top van de Eiffeltoren ben geweest... In my defense: de meeste parijzenaren hebben dat niet gedaan!! Dat ‘hoort niet\' als je daar woont. Haha goed excuus toch? Deze week heb ik vooral lekker met mijn vrienden rondgehangen en me voorbereid op de terugtocht. Ook heb ik het hele huis schoongemaakt. Niet dat Rob en ik zo vies zijn, maar OOOOOOH dat was me een werk!!!!! Ik was zo bang dat ze zou zeggen dat het niet goed was!!! Mijn huisbaas kwam langs op vrijdag en ze sprak totaal geen Engels, dus we moesten alles in het Frans toen. Ik was wel trots toen ze ging want we hadden hele gesprekken ook over haar dochter en man enzovoorts. Ik ben wel een BEETJE vooruitgegaan haha!! En dat was ook de hele bedoeling, dus mission accomplished! Karien ging de 24e weg naar huis. Johanna en ik hielpen haar met de spullen en naar een paar flinke knuffels zat ook zij op de bus. Daarna sloeg te stress toe en was ik voornamelijk bezig met dingen voor te bereiden en met mensen voor ‘het laatst\' te zien. Raar idee.

Toen op zaterdag was het noodlot toch aangebroken en moest ik weg... Door de stress om vanalles nog te doen op het laatste moment voelde ik me nog niet zo heel sip. Die nacht was Candice bij me blijven slapen om nog te kunnen kletsen enzo, dus ik voelde me wel rot toen ik haar gedag moest zeggen. Maarten kwam mij helpen met mijn spullen (die overigens onmenselijk zwaar waren!! Respect voor Maarten) en toen samen gingen we naar mijn bus toe. Oh wat heb ik die reis in de zenuwen gezeten of dat mijn spullen er nog wel waren!! Mijn hele leven zat in die bagagebakken!! Ik was zo bang dat iemand ze zo maar zou pakken, aangezien er niks wordt gecontroleerd als je er eentje pakt ofzo... Gelukkig kwam alles aan en kwam Lidi (HELDIN) mij ophalen van het station om me vervolgens af te droppen bij mijn huisje in Eindhoven!! Ik was een beetje vergeten dat ik natuurlijk ook iets moest regelen voor als ik in Nederland aankwam... Hehe... gelukkig was Lidi daar om mij te helpen!!!

En toen startte het normale leven weer.

Ondertussen heb ik in de tijd dat ik terug ben al weer wat cijfers terug. ( Nog steeeds niet allemaal en ik word er een beetje gek van!!!) Best goede cijfers, daar ben ik wel blij mee!! Alleen zei een Franse jongen al eerder dat Erasmus studenten sowieso een voldoende halen omdat ze anders terug zouden moeten komen. Toen hij dat zei, ontkende ik dat natuurlijk. Dat sloeg namelijk nergens op, toch? Nou blijkt dat wel een beetje waar te zijn. (Maar ook voor de Fransen, iedereen haalt gewoon alles..) Ik kreeg een vak dat heette: Business in a Globalized World en de naam zegt precies waar die man zoveel uur over had gepraat. Dit vak kregen we vaak in de ochtend en de professor verwachtte echt dat wij ontzettend energiek \'s ochtends vroeg mee discussiëren... Nou bij mij is het hele proces ‘uit mijn bed komen\' al energiek genoeg en dus deed ik nooit zo mee met discussiëren.. Ik heb dit tentamen ook echt op de ‘Franse manier\' gedaan. Vlak voordat ik het tentamen moest maken, heb ik even de stof half doorgelezen en toen heb ik het maar gemaakt. Dit vak hoefde ik niet perse te halen aangezien ik al wel genoeg studiepunten haalde, dus ik dacht: Boeiend!! Hahaha. En wat blijkt nou? Heb ik gewoon een 10 gehaald(DUS EEN 5 even voor de duidelijkheid :P het is 10/20) En dat is een voldoende. Belachelijk toch eigenlijk?

Nu heb ik echt niet het gevoel dat ik zo lang weg ben geweest. Echt het voelt alsof de tijd is stil gestaan toen ik wegging... Wel heb ik echt nu al weer de neiging om weer weg te gaan! Niet dat de mensen niet leuk zijn, maar ik mis wel het avontuurlijke gevoel die ik had in het buitenland. Even een bedankje aan de mensen die mij hebben geholpen in het buitenland en mij hebben gevolgd op mijn blog. Leuk om te zien dat er mensen waren die mij volgde! Dit is mijn laatste update voor mijn blog. Misschien tot de volgende keer.

Op naar het volgende avontuur!!

\"Wink\"

Liefs, kusjes, bisous, au revoir,

Roos

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!